Competency-based education - the reform of postgraduate medical training in Switzerland.
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BORIS DOI
Date of Publication
2024
Publication Type
Article
Subject(s)
Series
GMS Journal for Medical Education
ISSN or ISBN (if monograph)
2366-5017
Publisher
German Medical Science
Language
English
Publisher DOI
PubMed ID
39711866
Uncontrolled Keywords
Description
Objective
Medical training in Switzerland is currently undergoing change. The postgraduate education curricula of all medical specialties are being converted to competency-based medical education (CBME). Entrustable Professional Activities (EPA) are used to assess competencies. EPAs describe specific professional tasks that are assigned to postgraduate trainees once they have achieved sufficient competencies.Methodology And Results
The article describes how the didactic building blocks are joined to create competency-based teaching and how the implementation takes place.The project is described using the Kern cycle. The first two steps, problem identification and targeted needs assessment, are presented in the project description section, the other four steps in the results. Concrete details are given using examples from the cardiology curriculum.Conclusion
The conversion of medical training in Switzerland to competency-based teaching is an important step that is urgently needed but complex. The long-term plan of the Swiss Institute for Postgraduate and Continuing Medical Education (SIWF) consists not only of structural steps but also cultural change. The first two years of the conversion were successful. In collaboration with the specialist societies, postgraduate curricula are being converted to EPA-based learning objectives, the didactic training for postgraduate teaching staff adapted accordingly and feedback from learners is continuously gathered. The implementation process has begun. Additional data will be collected as the project proceeds. Using experience already gained internationally and by specialist societies which have already taken this step as benchmarks is critical for other specialties and training centres that are still to follow.Zielsetzung
Die ärztliche Weiterbildung der Schweiz ist derzeit im Wandel: Die Weiterbildungscurricula aller medizinischen Fachgebiete werden auf eine kompetenzbasierte Lehre (Competency-Based Medical Education, CBME) umgestellt. Zur Bewertung der Kompetenzen werden Entrustable Professional Activities (EPA) verwendet. EPAs beschreiben spezifische berufliche Aufgaben, die den Weiterzubildenden nach Erreichen ausreichender Kompetenzen übertragen werden.Methodik Und Ergebnisse
Der Artikel stellt dar, wie die didaktischen Bausteine sich zu einer kompetenzbasierten Lehre zusammenfügen sollen und wie die Implementierung vonstattengeht.Das Projekt wird anhand des Kern-Zyklus beschrieben. Die ersten beiden Schritte „Problem Identification“ und „Targeted needs Assessment“ werden im Abschnitt der Projektbeschreibung vorgestellt, die weiteren vier Schritte in den Ergebnissen. Konkrete Details beschreiben wir anhand der Beispiele aus dem Curriculum der Kardiologie.Schlussfolgerung
Die Umstellung der ärztlichen Weiterbildung der Schweiz hin zu einer kompetenzbasierten Lehre ist ein wichtiger Schritt, der dringend notwendig aber komplex ist. Der langfristige Plan des Schweizerischen Instituts für ärztliche Weiter- und Fortbildung (SIWF) umfasst nicht nur strukturelle Schritte, sondern auch einen kulturellen Wandel. Die ersten zwei Jahre der Umstellung verliefen positiv: In Zusammenarbeit mit den Fachgesellschaften werden Weiterbildungscurricula auf EPA-basierte Lernziele umgestellt, die didaktische Schulung der Weiterbildenden entsprechend angepasst und kontinuierlich das Feedback der Lernenden eingeholt. Der Implementierungsprozess hat begonnen. Weitere Daten werden im Verlauf erhoben. Die Orientierung an internationalen Erfahrungen und an den Fachgesellschaften, die den Schritt bereits gewagt haben, bietet eine wichtige Hilfe für die Fachgesellschaften und Weiterbildungsstätten, die noch folgen werden.
Medical training in Switzerland is currently undergoing change. The postgraduate education curricula of all medical specialties are being converted to competency-based medical education (CBME). Entrustable Professional Activities (EPA) are used to assess competencies. EPAs describe specific professional tasks that are assigned to postgraduate trainees once they have achieved sufficient competencies.Methodology And Results
The article describes how the didactic building blocks are joined to create competency-based teaching and how the implementation takes place.The project is described using the Kern cycle. The first two steps, problem identification and targeted needs assessment, are presented in the project description section, the other four steps in the results. Concrete details are given using examples from the cardiology curriculum.Conclusion
The conversion of medical training in Switzerland to competency-based teaching is an important step that is urgently needed but complex. The long-term plan of the Swiss Institute for Postgraduate and Continuing Medical Education (SIWF) consists not only of structural steps but also cultural change. The first two years of the conversion were successful. In collaboration with the specialist societies, postgraduate curricula are being converted to EPA-based learning objectives, the didactic training for postgraduate teaching staff adapted accordingly and feedback from learners is continuously gathered. The implementation process has begun. Additional data will be collected as the project proceeds. Using experience already gained internationally and by specialist societies which have already taken this step as benchmarks is critical for other specialties and training centres that are still to follow.Zielsetzung
Die ärztliche Weiterbildung der Schweiz ist derzeit im Wandel: Die Weiterbildungscurricula aller medizinischen Fachgebiete werden auf eine kompetenzbasierte Lehre (Competency-Based Medical Education, CBME) umgestellt. Zur Bewertung der Kompetenzen werden Entrustable Professional Activities (EPA) verwendet. EPAs beschreiben spezifische berufliche Aufgaben, die den Weiterzubildenden nach Erreichen ausreichender Kompetenzen übertragen werden.Methodik Und Ergebnisse
Der Artikel stellt dar, wie die didaktischen Bausteine sich zu einer kompetenzbasierten Lehre zusammenfügen sollen und wie die Implementierung vonstattengeht.Das Projekt wird anhand des Kern-Zyklus beschrieben. Die ersten beiden Schritte „Problem Identification“ und „Targeted needs Assessment“ werden im Abschnitt der Projektbeschreibung vorgestellt, die weiteren vier Schritte in den Ergebnissen. Konkrete Details beschreiben wir anhand der Beispiele aus dem Curriculum der Kardiologie.Schlussfolgerung
Die Umstellung der ärztlichen Weiterbildung der Schweiz hin zu einer kompetenzbasierten Lehre ist ein wichtiger Schritt, der dringend notwendig aber komplex ist. Der langfristige Plan des Schweizerischen Instituts für ärztliche Weiter- und Fortbildung (SIWF) umfasst nicht nur strukturelle Schritte, sondern auch einen kulturellen Wandel. Die ersten zwei Jahre der Umstellung verliefen positiv: In Zusammenarbeit mit den Fachgesellschaften werden Weiterbildungscurricula auf EPA-basierte Lernziele umgestellt, die didaktische Schulung der Weiterbildenden entsprechend angepasst und kontinuierlich das Feedback der Lernenden eingeholt. Der Implementierungsprozess hat begonnen. Weitere Daten werden im Verlauf erhoben. Die Orientierung an internationalen Erfahrungen und an den Fachgesellschaften, die den Schritt bereits gewagt haben, bietet eine wichtige Hilfe für die Fachgesellschaften und Weiterbildungsstätten, die noch folgen werden.
File(s)
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