• LOGIN
Repository logo

BORIS Portal

Bern Open Repository and Information System

  • Publication
  • Projects
  • Funding
  • Research Data
  • Organizations
  • Researchers
  • LOGIN
Repository logo
Unibern.ch
  1. Home
  2. Publications
  3. Selbstkonzeptförderung durch Darstellen und Tanzen im Sportunterricht. Zur Bedeutung von Feedback
 

Selbstkonzeptförderung durch Darstellen und Tanzen im Sportunterricht. Zur Bedeutung von Feedback

Presentations and Dance in Physical Education to Facilitate the Students’ Self-Concepts: The Significance of Feedback

Options
  • Details
BORIS DOI
10.48350/166009
Date of Publication
June 2021
Publication Type
Article
Division/Institute

Institut für Sportwis...

Author
Valkanover, Stefan
Institut für Sportwissenschaft (ISPW)
Rubeli, Benjamin Michael
Institut für Sportwissenschaft (ISPW)
Rordorf-Keller, Valerie
Berger, Regine
Subject(s)

700 - Arts::790 - Spo...

Series
Sportunterricht
ISSN or ISBN (if monograph)
0342-2402
Publisher
Hofmann
Language
German
Publisher DOI
10.30426/SU-2021-6-4
Description
Kreativem Darstellen und Tanzen wird persönlichkeitsbildendes Potenzial attestiert. Es fördere bei entsprechender Inszenierung die Ausdrucksfähigkeit hinsichtlich Kreativität und Rhythmus sowie die Selbstwahrnehmung. Im Rahmen einer quasi-experimentellen Interventionsstudie auf der Grundschulstufe wurde die Wirkung einer sechswöchigen
Unterrichtseinheit auf die kreativ-tänzerische Kompetenz sowie auf das tänzerische Fähigkeitsselbstkonzept untersucht und dabei die Bedeutung der Qualität von Feedback näher betrachtet. Die Ergebnisse verdeutlichen, dass sowohl die kreativ-tänzerische Kompetenz als auch das tänzerische Fähigkeitsselbstkonzept bei individuumsorientiertem
und präzisem Feedback eine positive Entwicklung erfahren.
Creative presentations and dance have been ascribed the potential to develop personality. Under adequate circumstances both facilitate an expressive ability with respect to creativity, rhythm and self-perception. In the frame of a quasi-experimental interventional study at the elementary school level, the authors investigated the effects of a six-week instructional unit on the students’ creative dancing competence as well as their self-concepts of dance related abilities. Thereby they focused on the significance of the feedback quality. The data support that the creative dancing competence as well as the self-concept of dance related ability positively develop through individual and precise feedback.
Related URL
https://www.dslv.de/dslv-zeitschrift/
Handle
https://boris-portal.unibe.ch/handle/20.500.12422/188434
Show full item
File(s)
FileFile TypeFormatSizeLicensePublisher/Copright statementContent
Valkanover-Rubeli-Rordorf-Berger_SU_2021_06_04.pdftextAdobe PDF1.15 MBpublisherpublished restricted
BORIS Portal
Bern Open Repository and Information System
Build: b407eb [23.05. 15:47]
Explore
  • Projects
  • Funding
  • Publications
  • Research Data
  • Organizations
  • Researchers
More
  • About BORIS Portal
  • Send Feedback
  • Cookie settings
  • Service Policy
Follow us on
  • Mastodon
  • YouTube
  • LinkedIn
UniBe logo