• LOGIN
    Login with username and password
Repository logo

BORIS Portal

Bern Open Repository and Information System

  • Publications
  • Projects
  • Funding
  • Research Data
  • Organizations
  • Researchers
  • LOGIN
    Login with username and password
Repository logo
Unibern.ch
  1. Home
  2. Publications
  3. Anterior approaches to the acetabulum
 

Anterior approaches to the acetabulum

Anteriore Zugänge zum Acetabulum

Options
  • Details
BORIS DOI
10.7892/boris.42406
Date of Publication
2013
Publication Type
Article
Division/Institute

Universitätsklinik fü...

Contributor
Keel, Marius
Universitätsklinik für Orthopädische Chirurgie und Traumatologie
Bastian, Johannes Dominik
Universitätsklinik für Orthopädische Chirurgie und Traumatologie
Büchler, Lorenz
Universitätsklinik für Orthopädische Chirurgie und Traumatologie
Siebenrock, Klaus-Arno
Universitätsklinik für Orthopädische Chirurgie und Traumatologie
Subject(s)

600 - Technology::610...

Series
Unfallchirurg
ISSN or ISBN (if monograph)
0177-5537
Publisher
Springer-Verlag
Language
German
Publisher DOI
10.1007/s00113-012-2332-7
PubMed ID
23478898
Description
Since the 1960s the ilioinguinal approach by Letournel with the three anatomic windows has been successfully established for the treatment of acetabular fractures involving predominantly the anterior column. The previous standard approach, the iliofemoral approach by Smith-Petersen, is still used for the therapy of anterior wall or isolated femoral head fractures. The increase in acetabular fractures in the elderly with lateral compression fractures after lateral falls, characterized by medial displacement of the quadrilateral plate and superomedial dome impaction, led to the use of the intrapelvic modified Stoppa approach with or without the first window of the ilioinguinal approach in the 1990s. To combine the advantages of the second and third windows of the ilioinguinal approach and the medial view of the modified Stoppa approach the Berne research group recently introduced the pararectus approach in acetabular surgery, which can be used as a less invasive acetabular surgical (LIAS) technique especially in the elderly.
Seit den 1960er Jahren hat sich zur Versorgung von Acetabulumfrakturen mit der Hauptdislokation im vorderen Pfeiler der ilioinguinale Zugang nach Letournel mit den drei anatomischen Fenstern bewährt. Der frühere Standardzugang, der iliofemorale Zugang nach Smith-Petersen, hat seine Bedeutung noch bei Vorderwandfrakturen oder isolierten Femurkopffrakturen. Durch den Anstieg von Acetabulumfrakturen im Alter mit lateralen Kompressionsfrakturen nach seitlichem Sturz, gekennzeichnet durch die mediale Dislokation der quadrilateralen Fläche und die superomediale Domimpression, hat sich in den 1990er Jahren der intrapelvine modifizierte Stoppa-Zugang mit oder ohne Eröffnung des 1. Fensters des ilioinguinalen Zugangs etabliert. Um die Vorteile der 2. und 3. Fenster des ilioinguinalen und die mediale Sicht beim modifizierten Stoppa-Zugang zu kombinieren, hat die Berner Arbeitsgruppe kürzlich den Pararectus-Zugang für die Acetabulumchirurgie eingeführt, der als weniger invasiver Zugang mit kleinen Inzisionen speziell bei alten Patienten einsetzbar ist.
Handle
https://boris-portal.unibe.ch/handle/20.500.12422/113863
Show full item
File(s)
FileFile TypeFormatSizeLicensePublisher/Copright statementContent
113_2012_Article_2332.pdftextAdobe PDF1007.77 KBpublishedOpen
BORIS Portal
Bern Open Repository and Information System
Build: 396f6f [24.09. 11:22]
Explore
  • Projects
  • Funding
  • Publications
  • Research Data
  • Organizations
  • Researchers
More
  • About BORIS Portal
  • Send Feedback
  • Cookie settings
  • Service Policy
Follow us on
  • Mastodon
  • YouTube
  • LinkedIn
UniBe logo