Assessment of Ophthalmology Residency Training in Switzerland: A Trainee-Based Survey.
Options
Date of Publication
December 6, 2024
Publication Type
Article
Division/Institute
Author
Saad, Amr | |
Foa, Nastasia | |
Villard, Frédéric | |
Karal-Biechl, Anne Catherine | |
Khamsy, Lilly |
Subject(s)
Series
Klinische Monatsblätter für Augenheilkunde
ISSN or ISBN (if monograph)
1439-3999
0023-2165
Publisher
Georg Thieme Verlag
Language
English
Publisher DOI
PubMed ID
39642933
Description
Background
This study aimed to evaluate the current status of ophthalmology residency training in Switzerland and provide insights for enhancing training programs.Materials And Methods
The survey covered demographic data such as gender, age, workplace, and year of residency, as well as working conditions, current practical and diagnostic skills, interest in scientific work, and future plans. It consisted of 16 multiple choice questions (MCQ), 5 multiple select questions (MSQ), 8 free-text, 6 Net Promoter Score (NPS), and 4 Likert scale questions. All Young Swiss Ophthalmologists (YSO) members received an invitation to participate in the survey using an online form. All collected data were anonymized, and participants provided their consent for data collection, analysis, and publication.Results
The survey assessed the perspectives of 63 Swiss ophthalmology residents on their training experiences. Respondents indicated the greatest interest in specializing in cataract and vitreoretinal surgery, followed by cornea, glaucoma, refractive surgery, and lid surgery. They also expressed a great need for improved supervision, structured curricula, and alignment of clinical and research duties. While pursuing additional surgical training and private practice autonomy, residents also expressed a preference for balanced workloads that emphasize patient care over full-time academic work.Conclusion
The survey indicates a need to standardize ophthalmology residency training in Switzerland to ensure comprehensive and uniform education. It also highlights specific areas for improvement, such as the absence of surgical training. Ongoing assessments are necessary to evaluate future developments.Hintergrund
Diese Studie zielte darauf ab, den aktuellen Stand der Facharztausbildung in der Ophthalmologie in der Schweiz zu bewerten und Einblicke zu geben, wie die Ausbildungsprogramme verbessert werden können.Methoden Und Materialien
Die Umfrage umfasste demografische Daten wie Geschlecht, Alter, Arbeitsplatz und Ausbildungsjahr sowie Arbeitsbedingungen, aktuelle praktische und diagnostische Fähigkeiten, Interesse an Forschung und Zukunftspläne. Sie bestand aus 16 Multiple-Choice-Fragen (MCQ), 5 Multiple-Select-Fragen (MSQ), 8 Freitextfragen, 6 Net Promoter Score (NPS) und 4 Likert-Skalen-Fragen. Assistenzärzte in der Schweiz wurden zur Teilnahme eingeladen. Die gesammelten Daten wurden anonymisiert, und die Teilnehmer gaben ihr Einverständnis zur Datenerhebung, -analyse und -veröffentlichung.Ergebnisse
Die Umfrage bewertete die Perspektiven von 63 Schweizer Ophthalmologie-Assistenzärzten zu ihren Ausbildungserfahrungen. Die Befragten zeigten das größte Interesse an der Spezialisierung auf Katarakt- und vitreoretinale Chirurgie, gefolgt von Cornea, Glaukom, refraktiver Chirurgie und Lidchirurgie. Sie betonten den Bedarf an besserer Betreuung, strukturierten Lehrplänen und einer besseren Balance zwischen klinischen und wissenschaftlichen Aufgaben. Während sie zusätzliches chirurgisches Training und die Autonomie in der Privatpraxis anstrebten, bevorzugten sie eine ausgewogene Arbeitsbelastung, die die Patientenversorgung gegenüber einer Vollzeittätigkeit in der Wissenschaft priorisiert.Schlussfolgerung
Die Umfrage zeigt einen Bedarf an der Standardisierung der ophthalmologischen Facharztausbildung in der Schweiz, um eine umfassende und einheitliche Ausbildung sicherzustellen. Es wurden spezifische Verbesserungsbereiche identifiziert, wie das Fehlen von chirurgischem Training. Laufende Bewertungen sind notwendig, um zukünftige Entwicklungen zu beurteilen.
This study aimed to evaluate the current status of ophthalmology residency training in Switzerland and provide insights for enhancing training programs.Materials And Methods
The survey covered demographic data such as gender, age, workplace, and year of residency, as well as working conditions, current practical and diagnostic skills, interest in scientific work, and future plans. It consisted of 16 multiple choice questions (MCQ), 5 multiple select questions (MSQ), 8 free-text, 6 Net Promoter Score (NPS), and 4 Likert scale questions. All Young Swiss Ophthalmologists (YSO) members received an invitation to participate in the survey using an online form. All collected data were anonymized, and participants provided their consent for data collection, analysis, and publication.Results
The survey assessed the perspectives of 63 Swiss ophthalmology residents on their training experiences. Respondents indicated the greatest interest in specializing in cataract and vitreoretinal surgery, followed by cornea, glaucoma, refractive surgery, and lid surgery. They also expressed a great need for improved supervision, structured curricula, and alignment of clinical and research duties. While pursuing additional surgical training and private practice autonomy, residents also expressed a preference for balanced workloads that emphasize patient care over full-time academic work.Conclusion
The survey indicates a need to standardize ophthalmology residency training in Switzerland to ensure comprehensive and uniform education. It also highlights specific areas for improvement, such as the absence of surgical training. Ongoing assessments are necessary to evaluate future developments.Hintergrund
Diese Studie zielte darauf ab, den aktuellen Stand der Facharztausbildung in der Ophthalmologie in der Schweiz zu bewerten und Einblicke zu geben, wie die Ausbildungsprogramme verbessert werden können.Methoden Und Materialien
Die Umfrage umfasste demografische Daten wie Geschlecht, Alter, Arbeitsplatz und Ausbildungsjahr sowie Arbeitsbedingungen, aktuelle praktische und diagnostische Fähigkeiten, Interesse an Forschung und Zukunftspläne. Sie bestand aus 16 Multiple-Choice-Fragen (MCQ), 5 Multiple-Select-Fragen (MSQ), 8 Freitextfragen, 6 Net Promoter Score (NPS) und 4 Likert-Skalen-Fragen. Assistenzärzte in der Schweiz wurden zur Teilnahme eingeladen. Die gesammelten Daten wurden anonymisiert, und die Teilnehmer gaben ihr Einverständnis zur Datenerhebung, -analyse und -veröffentlichung.Ergebnisse
Die Umfrage bewertete die Perspektiven von 63 Schweizer Ophthalmologie-Assistenzärzten zu ihren Ausbildungserfahrungen. Die Befragten zeigten das größte Interesse an der Spezialisierung auf Katarakt- und vitreoretinale Chirurgie, gefolgt von Cornea, Glaukom, refraktiver Chirurgie und Lidchirurgie. Sie betonten den Bedarf an besserer Betreuung, strukturierten Lehrplänen und einer besseren Balance zwischen klinischen und wissenschaftlichen Aufgaben. Während sie zusätzliches chirurgisches Training und die Autonomie in der Privatpraxis anstrebten, bevorzugten sie eine ausgewogene Arbeitsbelastung, die die Patientenversorgung gegenüber einer Vollzeittätigkeit in der Wissenschaft priorisiert.Schlussfolgerung
Die Umfrage zeigt einen Bedarf an der Standardisierung der ophthalmologischen Facharztausbildung in der Schweiz, um eine umfassende und einheitliche Ausbildung sicherzustellen. Es wurden spezifische Verbesserungsbereiche identifiziert, wie das Fehlen von chirurgischem Training. Laufende Bewertungen sind notwendig, um zukünftige Entwicklungen zu beurteilen.